pasca OT part 2

Posted by Mademoiselle Sophie , Saturday, December 19, 2015 11:22 AM

Continued..

Selesai beli beef pocket, I wonder should I just lepaking saja dekat Costa, tapi rasa malas pula. So I went home.

Nak dijadikan cerita, dekat simpang rumah itu, tiba-tiba ada seekor anak anjing datang menghampiri  dan menyalak dekat aku. Aku pun apa lagi, secara automatik kotak suara aku di'activate'kan. Maka hasilnya, keluarlah suara nyaring. HAHAHA.. 

Aku rasa abang, pakcik arab semua terkejut. Ada kes curi , kes cabul ke hape. Apabila kepala dah tak boleh fikir, maka berterusanlah aku menjerit. Dengan anak anjing itu pun terkejut. Itu pun dia lawan balik. Lagi kuat dia menyalak. In response, lagi kuat aku jerit. 

Alhamdulillah, tiba-tiba ada makcik arab, bawab imarah keluar dari bangunan dan tolong aku halau anjing itu. Diikuti seorang abang arab yang rupanya ada dalam kereta berdekatan pun tolong aku halau anjing itu. *lamanya ambil masa nak tolong saya :(* 
Cepat-cepat aku lari macam tak cukup tanah. HAHAHA. 

That day was  really something. I thought that it could not be any surprise. Sebab apa, itu adalah pengalaman-pengalaman yang berharga. Contohnya, bagi aku, aku tak pernah berimaginasi aku akan dapat pengalaman menjerit. Aku teringin saja nak acah-acah buat macam dalam drama, pergi lari atas bangunan, kemudian menjerit sekuat hati *ohoi, gaya macam orang tak ada iman saja*
Sebab itu bila dapat peluang menjerit, memang I give my all lah menjerit dekat anak anjing itu. Thanks la puppy jadi teman menjerit saya! Hahaha.

To experience all that is awesome. 
To experience sadness, happiness, fear, all in a day was something I could ever dream of. Before, I am quite reserved with my feelings, I tend to bottle down everything, trying to be cool and act unaffected with whatever is happening to me.
But actually, by letting go of my feelings, by acknowledging my fear, making me feel so carefree. *but not that much*

Everyone has these special memories.
Treasure them well.
I want to experience many things in life. Harap saya tidak takut dan tidak malas! Hahaha, masalah terbesar itu.

And because life is very short, live well, do good and kind things to people around you, smile a lot and have faith in God. 
O Allah, guide us in this temporary life. Amin. 

0 Response to "pasca OT part 2"