pi mai pi mai tang tu

Posted by Mademoiselle Sophie , Sunday, August 30, 2015 1:38 AM

I am officially the stupidest person on earth.
What the heck am I doing with this precious gem that I have right now?
And I am wasting it like a fool!

Inilah monolog dalaman aku tiap-tiap hari. Tapi masih begitu juga. Sungguh paling bodoh kan. Paling rugi. Dan segala macam terpaling ada dalam fikiran aku ini.

Soooooo, buat apa membazir masa menaip kat sini pulak ni? Menambah kebodohan diri? 
-_-  Come on lah babe, you are better than this. (percubaan menpsiko diri, entahlah ejaannya macam mana, biaq pi lah..) Aku menaip sekarang ini sebab perasaan aku serabut and I need to get it out of my system right now, so here I am. 

Aku rasa aku boleh kenal pasti patologi penyakit aku sekarang ini. Ini namanya penyakit kemalasan. Tahu tak, once you are away from the books, you'll find it very difficult to get closer to them again. So, this is what happened. Aku rasa macam nak hempuk kepala aku sendiri bila aku tak study. I did feel guilty when I did not for once in a day read them. 

And it did not help that the internet is on 24/7 without rest. Jadi, boleh predict jugak how the outcome kan? So apa resolusi aku sekarang ini? 

Honestly speaking, nothing in mind. 
And honestly speaking jugak, mungkin aku tak banyak berdoa dengan Tuhan.
Tak cukup menjaga hubungan dengan Tuhan aku ini, itu yang banyak sangat hijabnya, itu yang hati kotor semacam, tak tenang-tenang perasaan.
Mungkin sebab dah lama tak usrah. Tak jumpa kakak naqibah.
Oh ye, telefon aku rosak dihantar baiki, jadi memang aku loss contact dengan manusia-manusia yang aku sayang. Besides, dalam whatsapp tu lah, dr Tamer nak berkongsi soalan, gambar2, macam-macam lagilah.

Mungkin benda pertama aku kena buat sekarang adalah menjaga solat. Jaga waktu, tata tertibnya, kekhusyukannya..
Hokey, aku nak choww dulu. Cukup dah kot merapu sebanyak ini untuk hari ini.

Sehingga berjumpa lagi. muahhh.
Bai Mr Blog, i lap u :):):)

0 Response to "pi mai pi mai tang tu"